Nieuwe regels Euregiovissen

Nieuwe regels voor de Euregiowedstrijd

Het verenigingskorps bestaat altijd uit 5 personen.

Het inleggeld bedraagt € 25 voor elke vereniging.

Verzamelpunt is om 06.30 uur bij de gastgevende vereniging.

Loting : 07.00 uur. Er word 3 uur gevist. Van 08.00 uur tot 11.00 uur.

Kosten van eten en drinken ( Ontbijt en BBQ ) zijn voor de gastgevende vereniging.

De gastgevende vereniging bepaald de hengelkeuze en dit word in de uitnodiging medegedeeld.

Elke deelnemer mag slechtst 0,5 liter droogvoer voor stilstaand water gebruiken en 1,0 liter voor stromend water.

Elke deelnemer mag 0,5 liter aas gebruiken.

De volgende aassoorten zijn toegestaan: Brood, Casters, Naturel maden, Mais, Boilies, Pellets en Wormen.

Roden maden en muggelarven zijn verboden.

Hele hennep in het voer is niet toegestaan. En mag ook niet los bij gevoerd worden.

Aan het voer mogen geen kleurstoffen toegevoegd worden.

De vissen worden aan het eind van de wedstrijd gewogen en geteld. Gewicht en aantal worden apart berekend.

Bij gelijke punten geeft het hoogste gewicht de doorslag en daarna het aantal.

De winnaar krijgt de wisselbeker en er wordt door de gastgevende vereniging bekers beschikbaar gesteld voor de nummers 1,2 en 3.

Deze bekers mogen ze behouden.

De vereniging die de wisselbeker 3 maal achter elkaar of 5 maal in totaal wint mag de wisselbeker houden.

De nieuwe wisselbeker word dan door alle deelnemende verenigingen samen bekostigt.

De winnaar van de wisselbeker laat voor eigen kosten de beker graveren.

Als de gastgevende vereniging geen eigen water tot hun beschikking heeft, dan kunnen ze altijd bij een van de andere deelnemende verenigingen terecht.

Bij onweer of bliksem kan de gast gevende vereniging besluiten om de wedstrijd af te lassen.

Deelname is altijd voor eigen Risico.

De wedstrijdcommissie beslist in alle gevallen waarin dit reglement niet voorziet.