Algemene voorwaarden

Hengelsportvereniging “De Slinge”, als huurster van het visrecht van de Grote Gracht en de Slingeplas, verleent hiermede een vergunning aan de houder dezes, mits hij of zij in het bezit is van de vereiste vispas,   als lid van de boven genoemde vereniging te vissen in de genoemde wateren met:

A - Leden met ten hoogste twee hengels.
B - Jeugdleden met één hengel.

Bepalingen en Verboden

1. De houder van deze vergunning is verplicht om op de eerste vordering de visbescheiden ter inzage te
    overhandigen aan door het bestuur van H.S.V. de Slinge gemachtigde controleurs, welke zich legitimeren
    kunnen en aan bevoegde opsporingsambtenaren.

2. Er mag alleen vanaf de bestemde oevers gevist worden en de hengel(s) moeten binnen handbereik liggen.
    Het is dus ook onder geen beding toegestaan om in de Grote Gracht ,
    vanuit de tuin van Huize Sint Bernardus te vissen.

3. De afstand tussen 2 hengels mag ten hoogste 2 meter bedragen.
    De lijn moet zoveel mogelijk haaks ten opzichte van de oever,dus recht voor de hengel, in het water liggen.

4. Gevangen vis dient men ( eventueel ) in een leefnet / bewaarzak te bewaren.
    Leefnet moet minimaal een lengte hebben van 2.50 m en een doorsnee van 35 cm.

5. Het is verboden snoek of snoekbaars in het bezit te hebben.

6. Het is verboden te vissen op snoek ( of in het bezit te hebben ) in de periode van 1 Maart tot de laatste
    zaterdag in mei. Tevens is het verboden te vissen op baars en snoekbaars ( of in het bezit te hebben ) in
    de periode van 1 April t/m de laatste zaterdag in mei.

7. Het is verboden om  vis te doden of mee te nemen uit de Grote Gracht en de Slingeplas.

8. Het is niet toegestaan om met brood of ander aas aan de oppervlakte te vissen.
     ( Slingeplas en Grote Gracht )

9 . Het vissen en voeren met artikelen die kleurstoffen bevatten is verboden. ( Rode maden )

10.Het is verboden om met aardappel en hele hennep te voeren. Er mag ook geen hele hennep los erbij gevoerd  worden.

11.Gesloten tijd aassoorten: Van 1 April tot de laatste zaterdag in mei geldt een verbod voor sommige
     aassoorten. Er mag in die periode niet gevist worden met : slachtproducten, een dood visje of stukje
     vis ( ongeacht hoe groot ), alle soorten kunstaas met uitzondering van kunstvliegen kleiner dan 25mm.

12. Voor jeugdleden tot 14 jaar is het verboden te snoeken en/of te spinnen in de Grote Gracht

13. Indien in één van de bovengenoemde wateren een hengelwedstrijd plaats vindt,  is het verboden
      ( als niet- deelnemer zijnde ) te vissen op een door de wedstrijdcommissie aangewezen wedstrijdlocatie.

14. Nachtvissen de Grote Gracht is ten alletijdenverboden.
       Men mag vissen vanaf 1 uur voor zonsopgang tor 2 uur na zonsondergang.

15. Slingeplas- Het is verboden te vissen vanaf het strand ( zwem )gedeelte.

16. Slingeplas- Indien u in het bezit bent van een Derde hengeltoestemming ,
       mag er met 3 hengels gevist worden.

17. Slingeplas- Indien u in het bezit bent van een Nachtvis toestemming mag u Nachtvissen.

18. Een ieder , die in overtreding is van de Bepalingen en Verboden , genoemd in deze vergunning en
       verwezen documenten, wordt geacht zonder vergunning te vissen ( art. 21 Visserijwet ).
       Het bestuur kan besluiten U als lid te royeren.

19. Zie voor verdere bepalingen en verboden de lijst van Viswateren.

20. Het is verboden om met een auto de grasvelden /oevers rondom de
       Grote Gracht en Slingeplas te betreden.

Spaar riet en andere oeverbeplantingen en laat geen afval achter.

In het verband met de goede kwaliteit van onze viswateren, adviseren wij u om zeer matig te voeren.